Tips til IGTV for virksomheder
IGTV - Instagram TV - er den nye moderne måde at bruge video på.
Her er 3 ting du skal vide om IGTV, hvordan det virker, og hvordan du uploader videoer til IGTV.

Hvad er IGTV: Mange brugere elsker "Stories" på Instagram, men synes det er ærgerligt at de kun varer 20 sekunder.
Med IGTV kan du lave videoer helt op til 10 minutter. Større konti med mange følgere kan lave videoer op til 1 time.

Hvordan laver man en IGTV konto:
Det er supernemt at lave en IGTV konto selv. Man skal blot logge på sin Instagram konto og derefter trykke på IGTV logoet (se billede herover)
Når man kommer ind under IGTV kan man ses en masse videoer. Populære, nogle fra ens egne følgere, og dem som Instagram tror vil falde i din smag.
Hvis man trykker på sit logo/profilbillede vil man komme ind på sin egen IGTV konto.
Her kan man nemt tilføje videoer ved at trykke på krydset øverst højre - eller se de videoer man allerede har tilføjet.
3 ting du skal vide om IGTV:
1. Alle videoerne vises horisontalt
2. IGTV er lidt ala Youtube, men ikke som Netflix. Husk at de færreste "gider" se en video på en hel time.
3. Der kan kommenteres og "likes" imens videoen bliver set.
Hvordan får virksomheder noget ud af IGTV:
Giv dine kunder et indblik i hverdagen bag brandet. Som f.eks en video af en designer som udvælger stof til sin næste kollektion. Eller en forfatter som læser op af sin kommende bog.
Lad dine videoer passe til din konto. Nogle konti laver kun billeder i sort/hvid; derfor er det oplagt at lave videoer i sort/hvid også. Eller lade filteret der bruges på billederne gå igen i videoerne. "Stay consistent."
---
SOCIAL IMAGE - FACEBOOK, ADWORDS & WEBSITES
Facebook: www.facebook.com/socialimage
Instagram: www.instagram.com/social.image