Twitter overhalet af SnapChat
I november 2013 blev SnapChat grundlagt. Med sine knap 3 år har SnapChat allerede overhalet Twitter indenom.

Facebook er dog stadig det mest brugte sociale medie i Danmark. 62% af alle over 12 år bruger nemlig Facebook dagligt.
15% bruger nu SnapChat, det er faktisk flere end Instagram.
Det er kun 11% af alle over 12 som bruger Instagram dagligt.
I bunden finder vi Twitter med kun 4%.
SnapChat er en app hvor man kan sende billeder og videoer til venner og familie. Det smarte ved SnapChat ligger lidt i navnet. Snap = hurtig. Billeder og video vises nemlig i max 10 sekunder før de forsvinder igen. Så der er også et stort element af privatliv i SnapChat - billeder bliver ikke gemt - men skal nydes/ses på få sekunder.
SnapChat er også kendt for deres filtre. Udover de almindelige farve-redigerings-filtre har de også forskellige hoveder. Heriblandt hundeører, sur mund, regnbue-tunge - og den mest ganske populære FaceSwap, hvor man kan bytte ansigt med sin ven.
Flere og flere virksomheder og kendte mennesker er hoppet med på SnapChat bølgen og kan "følges" derinde, så man kan se alle deres billeder/videoer under "history".
Twitter er mere nyhedsorienteret end SnapChat er. Det seneste år er Twitters aktiekurs faldet med 55% procent. De er dog forsat 10 millioner dollars værd, så det står ikke helt skidt til. Men - men men - SnapChat er stedet til hele 18 milliarder dollars og har derfor overhalet Twitter.
Bruger du mest Twitter eller SnapChat?
Skrevet af Marketing Manager Pernille Sabrina Jensen