Samlingsannoncer på Facebook


Siden lanceringen af samlingsannoncer tidligere på året har virksomheder rundt om i verden brugt annonceformatet til at fremme produktopdagelse og salg.

Samling er et annonceformat i Nyheder, der viser en video, et billede eller et diasshow med fire relaterede billeder nedenunder.

Når nogen trykker på en samlingsannonce, udvides den straks til en kanvasoplevelse i fuldskærmsvisning for at vise mere relevant indhold.

Virksomheder kan nemt parre samlingsannoncer med forskellige kanvasskabeloner alt efter deres forretningsmål.

Samlingsannoncer fanger opmærksomhed og fører potentielle kunder til et kanvas, hvor de kan gennemse produkter og interagere med et brand.

Kanvasoplevelsen er værdifuld for virksomheder, fordi de personer, der gennemser et kanvas, allerede har udtrykt interesse i brandet. Derfor er det nu muligt for markedsførere at foretage retargeting mod folk, der har gennemset et kanvas.

Lids brugte denne nye funktion til at følge op på folk og promovere officielle NFL-kasketter, som der kan ses herunder

Vi gør det endnu nemmere at oprette annoncer, der fungerer for din virksomhed

Eftersom vi hele tiden forsøger at forbedre vores produkter, tilføjer vi mere fleksibilitet i annonceoprettelsesprocessen.

Ud over automatisk at hente produkter fra en virksomheds katalog kan markedsførere nu også manuelt tilføje produkter fra deres katalog, når de opretter en samlingsannonce.

Det giver virksomhederne mulighed for at vælge rækkefølgen og farvevarianterne af de produkter, der vises. Vi reducerer desuden det påkrævede antal produkter fra otte til fire produkter for at gøre det muligt for virksomhederne at lave de annoncer, der giver mest mening for dem.

Denne fleksibilitet gav Pier 1 Imports mulighed for at promovere visse produkter i et udsalg ved at fremvise dem på en kreativ og kontekstuel måde. Se herunder:

Livsstilsskabelonen for samlingsformatet er nu tilgængelig for alle annoncører, der har et katalog på Facebook. Den nye skabelon hjælper annoncører med at skabe interaktive shoppingoplevelser ved at tagge produkter direkte på livsstilsbilleder.

Michael Kors brugte livsstilsskabelonen til at præsentere deres efterårskollektion for folk og fremme salget. Brandets samlingsannoncer om livsstil førte til en 19 % salgsstigning online og i forretningerne og et 11,9 gange større annonceafkast.

Prøv annonceformatet, der skaber forretningsresultater for virksomheder som din egen.

#Facebook #Facebookannoncer