Instagram virksomhedsprofiler kommer snart


Inden udgangen af 2016 har Instagram færdiggjort muligheden for at oprette virksomhedsprofiler.

Det smarte ved virksomhedsprofilerne bliver de værktøjer som følger med.

Det vil blive muligt for virksomheder at måle deres posts. Altså præcis ligesom på Facebook, vil de kunne se hvilke billeder der "virker".

Derudover vil det blive muligt at se hvilken tid på dagen, de følgere man har, kigger på de post man laver. Så kan man nemt målrette sine post og derved markedføre sig selv bedst muligt.

Fremover vil det også blive muligt at vælge en målgruppe, netop som man gør på Facebook. Det er også muligt at lade Instagram vælge en målgruppe automatisk.

Der er over 200,000 firmaer som benytter Instagram og de håber på endnu flere efter dette tiltag.

USA, New Zealand og Australien bliver de første til at afprøve virksomhedsprofilerne, vi i Danmark må væbne os med tålmodighed.

Vil du ændre din profil til en virksomhedsprofil?

Skrevet af Marketing Manager Pernille Sabrina Jensen

#Instagram