Pokemon Go! Hvad kan vi bruge det til?


Pokemon Go er et nyt spil til smartphones. Navnet Pokemon er ikke nyt for os, i 90'erne var Pokemon nemlig en meget populær tegneserie og det var muligt at samle på Pokemon kort, med figurerene.

Gotta catch them all.

Man skal nemlig fange dem alle. Det fungerer på samme måde som tv-serien i sin tid, altså man skal fange Pokemons og træne sine Pokemons til at kæmpe mod andre Pokemons og deres "trænere".

Det smarte ved Pokemon Go er, at det fungerer via GPS signal fra din smartphone og maps. Det vil sige at Pokemons skal findes ude i virkeligheden - og ikke hjemme ved skærmen.

Du har sikkert allerede set både yngre og ældre i bybilledet på jagt efter Pokemons.

Men hvad kan du/vi som virksomhed bruge Pokemon Go til?

Jo, via Pokemon Go kan vi lokke kunderne hen til vores butikker, ved hjælp af Gyms, Pokestops eller Lures.

Pokemon Go har noget som hedder Gyms.

Gyms er en slags træningssale. Her kan spillere træne indfangede Pokemons, så de kan blive stærkere og kan slå andre spilleres Pokemons.

Så findes der Pokestops – disse ’stops’ er placeret alle mulige steder i hele verden, oftest nær ved monumenter - og nogle butikker er endda så heldige at blevet udvalgt til at være et Pokestop. Jo, flere Pokestops du har i nærheden af din butik, jo heldigere er du!

Et Pokestop kan spillere kun bruge, hvis de fysisk er i nærheden af dette. Her kan spillere hente en masse virtuel vigtige ting som er nødvendigt for at kunne spille spillet.

Det mest effektive er Lures.

Lures tiltrækker flere Pokemons til et Pokestop - 30 min efter den er blevet brugt på det specifikke Pokestop. Det er en slags lokkemad. Og ved at lægge Lures ud gør du det attraktivt for spillere at komme til stedet.

Inde i Pokemon Go app'en kan man købe Lure Modules.

Hvordan markedsfører du/vi så i praksis?

Det første man bør gøre, er at downloade Pokemon Go app'en og derigennem se om der ligger nogle Pokestops nær virksomheden. Hvis der gør det, vil det være oplagt at købe sig til en Lure. En Lure varer 30 min og koster 100 pokécoins, hvilket svarer til 8 kr inde i Pokemon Go. Hvis du køber større pengepakker, kan du få pokecoins helt ned til 4,76 kr. pr. stk. Hvis din virksomhed ikke ligger nær et Pokestop eller Gym, har udviklerne Niantic udtalt, at der vil komme pay-per-visit sponsorerede lokationer.

Når man har købt sig et Lure kan man med fordel dele denne nyhed med sine følgere på Facebook.

Det vil også være en rigtig god idé at markedsføre nyheden via Facebook annoncering. På denne måde er det også muligt at holde en konkurrence blandt de fremmødte spillere.

Jo flere spillere der er samlet på en gang, jo større chance er der for at få en af de helt sjældne Pokemons og det vil højst sandsynligt tiltrække mange spillere.

Efter der er blevet brugt en Lure på et Pokestop skifter grafikken inde i spillet og alle spillere i nærheden af Pokestoppet vil i deres app kunne se, at der er blevet brugt en lure. Dvs at selvom de ikke har set annonceringen fra jeres Facebook side, vil det stadig lokke spillere til blot af denne grund.

Spiller du selv Pokemon Go?

Skrevet af Marketing Manager Pernille Sabrina Jensen

#PokemonGo